Disse forretningsbetingelser er gældende i alle klientforhold, medmindre andet er aftalt skriftligt.

Virksomhedsoplysninger
Advokatfirmaet JuraPleje ApS (herefter “Advokatfirmaet JuraPleje”), CVR 45538133, udøver advokatvirksomhed inden for rammerne af det som er aftalt i klientforholdet.

Advokaterne hos Advokatfirmaet JuraPleje er beskikket af Justitsministeriet i Danmark, og er en del af Advokatsamfundet.

Aftalen

De i ordrebekræftelsen angivne vilkår og eventuelle senere skriftlige ændringer hertil, samt nærværværende forretningsbetingelser udgør det samlede aftalegrundlag (”Aftalen”) mellem Klienten og Advokatfirmaet JuraPleje.

Ved uoverensstemmelse mellem vilkår angivet i ordrebekræftelsen og nærværende forretningsbetingelser, gælder ordrebekræftelsen forud for forretningsbetingelserne.

Klientens egne forretningsbetingelser anses ikke for at gælde, medmindre dette skriftligt er accepteret af Advokatfirmaet JuraPleje.

Opgavens omfang og udførelse

For hvert opdrag aftales omfanget af den juridiske bistand samt evt. andre ydelser mellem Advokatfirmaet JuraPleje og Klienten.

Den juridiske bistand vil blive ydet i henhold til de advokatetiske regler, retsplejelovens regler om advokater samt anden relevant lovgivning.

Forsikringsdækning og ansvar
Alle advokater samt ansatte hos Advokatfirmaet JuraPleje er omfattet af firmaets ansvarsforsikring og garantiordning i overensstemmelse med Advokatsamfundets regler herom.

Ansvarsforsikring og garantiordning er tegnet hos HDI Danmark, policenummer 156-76950969-30010.

Ansvarsforsikringen dækker al advokatvirksomhed udøvet af Advokatfirmaet JuraPleje, uanset hvor advokatvirksomheden udøves.

Advokatfirmaet JuraPleje er ansvarlig efter dansk rets almindelige regler. Ansvaret er dog begrænset til et beløb svarende til kr. 5.000.000,00 pr. sag. Dog således, at Advokatfirmaet JuraPleje har mulighed for konkret at forhøje forsikringsdækningen, såfremt klienten måtte ønske dette.

Advokatfirmaet JuraPleje er dog ikke ansvarlig for indirekte tab eller følgeskader, såsom mistet fortjeneste, goodwill mv.

Honorering og fakturering
Salæret i den enkelte sag fastsættes konkret, men på baggrund af følgende kriterier: Sagens værdi eller betydning for Klienten, arbejdets omfang og vanskelighed, sagens udfald, den anvendte tid, herunder om arbejdet har måttet ydes uden for normal arbejdstid, eller om der har været tale om en hastesag, og det med sagen forbundne ansvar.

Klienten faktureres desuden særskilt i forbindelse med afholdelse af udgifter og tilsvarende udlæg.

Såfremt Advokatfirmaet JuraPleje har henvist til andre rådgivere, vil eventuelle fejl begået af sådanne rådgivere ikke kunne henføres til Advokatfirmaet JuraPleje. Endvidere vil Advokatfirmaet JuraPleje ikke hæfte for evt. underrådgivere, som efter aftale med Klienten er overladt dele af løsningen af en opgave. 

Efter anmodning vil Klienten få et overslag over honorarets størrelse, hvis det er muligt ud fra opgavens karakter. Kan honoraret ikke oplyses, vil de timesatser, der tages udgangspunkt i kunne oplyses, og Klienten vil løbende få oplyst det samlede antal anvendte timer.

Timepriserne kan uden varsel reguleres, og Klienten vil blive underret om eventuelle ændringer. Advokatfirmaet JuraPleje er berettiget til at fakturere optjent honorar a conto månedsvist bagud.

Advokatfirmaet JuraPlejes betalingsbetingelser er 8 dage fra fakturadato, medmindre andet aftales.

Såfremt en faktura ikke betales til tiden, vil renter blive opkrævet i henhold til rentelovens bestemmelser.

Tavshedspligt og sikkermail
Alle medarbejdere ved Advokatfirmaet JuraPleje er underlagt regler om tavshed. Tavshedspligten omfatter alle oplysninger, som modtages. Tavshedspligten gælder uden tidsbegrænsning.

Advokatfirmaet JuraPleje vil primært kommunikere pr. e-mail.

Advokatfirmaet JuraPleje anvender sikker mail (sikkermail@jurapleje.dk).

Interessekonflikter
Advokatfirmaet JuraPleje er underlagt de advokatetiske regler om interessekonflikter. Advokatfirmaet JuraPleje gennemfører de nødvendige undersøgelser om risiko for interessekonflikter forud for opstart af enhver sag.

Hvidvask

Såfremt Klientens sag er omfattet af reglerne i Lov om forebyggende foranstaltninger mod hvidvask og finansiering af terrorisme (”hvidvaskloven”), er Advokatfirmaet JuraPleje forpligtet til at indhente og opbevare ID-oplysninger. Det fremhæves i den forbindelse, at såfremt Advokatfirmaet JuraPleje måtte få mistanke om, at Klienten vil hvidvaske penge eller finansiere terrorisme, er Advokatfirmaet JuraPleje forpligtet til at underrette Hvidvasksekretariatet.

Opbevaring af sagsakter
Advokatfirmaet JuraPleje opbevarer sagsakter i 5 år efter sagens afslutning. Opbevaring vil ske i elektronisk form. Alle originaldokumenter vil blive udleveret til Klienten ved sagens afslutning eller på anmodning.

Immaterielle rettigheder
Advokatfirmaet JuraPleje har og bibeholder alle ophavsrettigheder og andre immaterielle rettigheder til skriftligt materiale, som Advokatfirmaet JuraPleje yder til Klienten i forbindelse med sager. Det betyder, at Klienten alene har ret til at benytte materialet til det aftalte formål.

Såfremt opgavens omfang er offentlig kendt, har Advokatfirmaet JuraPleje ret til i markedsføringsøjemed at informere om Advokatfirmaet JuraPlejes involvering i sagen. Der vil alene blive informeret om offentligt kendte oplysninger. Dog vil Advokatfirmaet JuraPleje som udgangspunkt bestræbe sig på at anmode Klienten på forhånd om tilladelse til offentliggørelse af Advokatfirmaet JuraPlejes involvering.

Lovvalg og værneting
Advokatfirmaet JuraPlejes rådgivning og nærværende forretningsbetingelser er underlagt dansk ret. Eventuelle tvister kan alene indbringes for Retten i Aalborg.

Tilsyn og klageadgang
Advokaterne samt ansatte hos Advokatfirmaet JuraPleje er omfattet af Advokatsamfundets tilsyns- og disciplinærsystem og af reglerne om god advokatskik, jf. retsplejelovens § 126. Herudover gælder de advokatetiske regler.

De regler, der særligt gælder for udøvelse af advokaterhvervet, kan findes på Advokatsamfundets hjemmeside www.advokatsamfundet.dk.

Såfremt der måtte opstå uenighed mellem Klienten og advokaten vedrørende det udførte arbejde eller honorering heraf, kan klage indgives til Advokatnævnet, der som den kompetente myndighed træffer afgørelse i sagen.

Henvendelse til Advokatnævnet kan ske via hjemmesiden www.advokatsamfundet.dk eller på adressen Kronprinsessegade 28, 1306 København K.